Herman Konings

Herman Konings

Herman Konings

Trendwatcher

Biografie Herman Konings

Herman Konings, zaakvoerder van PocketMarketing/nXt, is licentiaat in de theoretische psychologie en zaakvoerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt. Als trendwatcher geeft hij onder de hoofding ‘Ik ben niet gisteren!’ regelmatig adviesrondes en spreekbeurten aan bedrijven en hogescholen over socio-culturele verschuivingen, trend-observaties en toekomstverwachtingen.

Herman Konings promoveerde cum laude in theoretische psychologie aan de KU Leuven. In 1991 richtte hij ‘Pocket Marketing’ op, een consultant en onderzoeksbureau over de psychologie van de consument. Herman begon zich steeds meer te focussen op de maatschap­ pelijke trends en begon met het geven van lezingen en colleges. Na een aantal jaar eindigde dit in de medeoprichting van ‘nXt’, een denktank en gistingsdepot voor trend­ en toekomst­ analyses. Herman geeft lezingen over: de eeuw van de verwarde consument; welke globale trends zijn er in de consu­mens, trends binnen generaties, trends in klantenpsychologie en trends in Business­-to­-Business Marketingen vele andere nationale en internationale (consumenten en maatschappelijke) trends.

Herman is een van de sprekers op de Discovery Days.

back to top